Jaarverslag Ede Marketing 2020
In maart 2020 werd duidelijk dat 2020 geen ‘gewoon’ jaar zou worden. Corona zette alles op zijn kop. Ondanks de omstandigheden heeft het team van 3.5 fte het jaarplan met accentveranderingen grotendeels uit kunnen voeren.
Net als andere city- en regiomarketingorganisaties heeft Ede Marketing ingezet op SupportYourLocals- campagnes. Inwoners van de gemeente werden daarmee hoofdgebruikers van Bezoek-Ede.nl en de social media kanalen.
Steeds meer inwoners kregen vertrouwen in onze informatievoorziening en campagnes. De respons en doorklikratio’s op advertenties verbraken royaal de landelijke benchmarks.
Ede positioneren voor potentiële bezoekers was dit jaar lastig, want een bezoek-aanzuigende werking was niet toegestaan. Deze taak kon toch uitgevoerd worden door te werken met kleinere influencers en een focus te leggen op het verzorgingsgebied van Ede.
In dit tweede jaar van de stichting heeft ook de evaluatie van Ede Marketing plaatsgevonden. De aanbevelingen voor o.a. meer zelfstandigheid en een structurele basis voor financiering geven het vertrouwen in de organisatie weer.
Dit verslag laat in vogelvlucht de resultaten zien van de prestatieafspraken.