Ontdek de Proeftuin
Basismiddelen campagne
- Wervende A5-flyer (5.000 stuks)
- Free publicity
- Campagnepagina op www.bezoek-ede.nl
- Social media posts (Facebook en Instagram)
- Nieuwsbrieven (consumenten en stakeholders)
- Google Ads- en Facebookcampagne
- Stimuleren van het ontwikkelen van gezamenlijke arrangementen
Uitbreiding campagne
Om voor bezoekers meer beleving toe te voegen aan de Smaakfietsroutes, werken we aan onderstaande uitbreidingen op de campagne. Deze opties kunnen we alleen vormgeven bij voldoende deelname/belangstelling van partners en/of als aanvragen voor andere financiële bijdragen bij Veluwe op 1 en de gemeente Ede worden toegekend.
- Vermelding in uitgebreide fysieke routegids met routekaart 2023
De Smaakfietsroutes in Ede worden gepubliceerd in een A6-boekje, met routekaart en winkeladressen. Voor extra aandacht biedt Ede Marketing partijen langs/aan de route advertentieruimte aan.
Prijs: 1/2 pagina €150, 1/1 pagina €250 (excl. BTW)
Oplage: 5.000 stuks, verspreiding bij toeristisch-recreatieve bedrijven in gemeente Ede en regio. - Aanvullende advertentie-inkoop via DPG Media
- Samenwerking met lokale chefs voor streekproducten-recepten
Voor deze campagne zal de samenwerking opgezocht worden met lokale chefs die recepten ontwikkelen rondom streekproducten. Bezoekers kunnen deze streekproducten tijdens hun fietstocht kopen bij de diverse streek- en landwinkels of lokale producenten en met het recept uit de routegids thuis maken. - Pers &PR
Om extra aandacht te vestigen op de Smaakfietsroutes wordt ook advertentieruimte in landelijke media (kranten, magazines, websites) ingekocht. - Influencer(s) programma
Wanneer we journalisten, bloggers of vloggers Ede laten ontdekken, delen zij hun ervaringen via hun eigen populaire kanalen. Dat zorgt unieke content met een eerlijk verhaal en een groot bereik. Wij regelen het programma en verspreiden de publicaties via onze eigen kanalen. - Georganiseerde tours
Bij voldoende deelname/belangstelling zullen we georganiseerde smaakfietsroute-dagen organiseren. Tijdens deze dagen maken deelnemers kennis met streekproducten van makers op de route, gecombineerd met een lunch of diner van een van de deelnemende chefs.
Resultaten campagne 2022
In 2022 is de allereerste campagne voor de smaakfietsroutes ingezet. De campagne was van 1 mei - 21 juni zichtbaar via online media en enkele offline uitingen op diverse locaties in de hele gemeente Ede. Om bezoekers en bewoners te inspireren en informeren over de Smaakfietsroutes en de ondernemers langs de routes zijn naast een Facebookcampagne, Google advertenties, een campagne via DPG media en een speciale themanieuwsbrief ook diverse offline middelen ingezet: posters, flyers en een routeboekje met de vier Smaakfietsroutes. Hieronder de belangrijkste resultaten
Facebook: 128.000 bereik
Google Ads (search en display): 238.052
Campagne DPG: 156.242
Bezoekers website: 16.330
Aantal exemplaren routeboekje: 5.000
Interesse in deelname?
Wil je je aansluiten als partner bij deze campagne of wil je meer informatie? Neem dan contact op via info@ede-marketing.nl.