#SupportYourLocals

Zodra bekend werd dat de coronamaatregelen van 15 december werden verlengd tot minstens 9 februari 2021 heeft Ede Marketing op 15 januari direct een nieuwe #SupportYourLocalsEde campagne opgestart via Facebook en Google AdWords. In deze hernieuwde campagne ligt de nadruk niet alleen op de afhaal- en thuisbezorgd mogelijkheden van horeca-ondernemers. Het beauty- & wellnessaanbod (kappers, nagelstudio’s, beauty salons) heeft nu ook een plek gekregen in de campagne evenals het aanbod van de detailhandel.

Via de website bezoek-ede.nl/support-your-locals zijn allerlei creatieve, mooie en lekkere initiatieven van lokale ondernemers in de gemeente Ede te vinden.

Onderstaand de belangrijkste resultaten van de campagne. De campagne heeft goede resultaten geboekt, vooral op conversie.

Samenwerking DPG Media

In aanvulling op de eigen online kanalen, is voor deze campagne advertentieruimte ingekocht bij DPG Media. Twee weken lang (van 19 maart tot en met 6 april) is een bannercampagne ingezet die zichtbaar was op, onder meer, nu.nl, AD.nl, De Gelderlander, Libelle en IndeBuurt.nl. Net als de eigen SYL-campagne, was de bannercampagne ook lokaal getarget. 

Bereik: de bannercampagne is door bijna 127.000 mensen gezien. 

Facebook

Via de Facebookpagina van Bezoek-Ede is in de periode van half januari - eind april een uitgebreide campagne opgezet. Deze werd aangevuld met organische berichten voor Support Your Locals Ede.

Bereik: Via de organische berichten en de advertenties hebben bijna 700.000 mensen de campagne gezien. Daarnaast is ruim 13.000 keer naar de website geklikt. Het best presterende bericht was het bericht voor de picknick-to-go locaties met 35.000 weergaven.

Bekijk de Picknick-to-go pagina

Google AdWords

In januari is een Google AdWords displaycampagne ingezet, aangevuld met een campagne in het zoeknetwerk. Deze was gericht op het ondersteunen van de branches zoals hierboven omschreven (horeca/streekproducten, beauty & wellness en retail).

Bereik: de advertenties hebben ruim 1.300.000 weergaven gehad en er is 17.000 keer naar de website geklikt.

Aanvullende activiteiten

In aanvulling op de campagne is via gemeente Ede aandacht besteed aan Support Your Locals Ede via het ondernemersmagazine. Daarnaast zijn via het LinkedIn account van Ede Marketing diverse berichten geplaatst over de campagne en is de campagne enkele malen in de nieuwsbrief van Ede Marketing naar ondernemers aangehaald.