Zomercampagne: Blijf Ede Ontdekken

Op 1 augustus is Ede Marketing in samenwerking met de Gemeente Ede en partners gestart met de zomercampagne #BlijfEdeOntdekken. De campagne richt zich op Edenaren, vakantievierders en bezoekers die al in de regio zijn. Op creatieve en actuele manier ontvangen zij informatie en inspiratie voor een verblijf in Ede. De campagne is zichtbaar via offline uitingen en online media op diverse locaties in de hele gemeente. Centraal staat het op ontdekkingstocht gaan in de gemeente Ede. 

Via de website bezoek-ede.nl/ontdekken zijn op basis van diverse thema's bezoekers geïnspireerd om Ede te blijven ontdekken. Hier vind je een 24-uur en 48-uurs programma evenals inspiratie op het gebied van natuur, cultuur, culinair, actief en winkelen. 

Onderstaand de belangrijkste resultaten van de campagne. De campagne heeft goede resultaten geboekt, vooral op conversie en zichtbaarheid.

Samenwerking DPG Media

In aanvulling op onze eigen kanalen is voor deze campagne wederom gekozen om advertentieruimte in te kopen bij DPG Media. Twee weken lang (2 - 16 augustus) is een bannercampagne ingezet die zichtbaar was op, onder meer, AD.nl, De Gelderlander, Indebuurt en Nu.nl. Net als de zomercampagne was de bannercampagne ook lokaal getarget. 

Bereik: de bannercampagne is door bijna 127.000 mensen gezien. 

Facebook

Via de Facebookpagina van Bezoek-Ede is in de periode van 1 augustus - 30 september een uitgebreide campagne opgezet. Deze werd aangevuld met organische berichten voor de zomercampagne #BlijfEdeOntdekken. 

Bereik: Via de organische berichten en de advertenties hebben ruim 840.000 mensen de campagne gezien. Daarnaast is er 8.200 keer naar de website geklikt. Het best presterende organische én betaald bericht was het bericht over '48 uur in Ede' met 530.000 weergaven. 

Bekijk de pagina 48 uur in Ede

Google AdWords

Gedurende de hele campagneperiode (augustus-september) is een Google AdWords displaycampagne ingezet, aangevuld met een campagne in het zoeknetwerk. Deze was gericht op het downloaden van de Avonturengids en het op ontdekkingstocht gaan in Ede. 

Bereik: de advertenties hebben bijna 1.400.000 weergaven gehad en er is 15.000 keer naar de website geklikt.

Influencers gaan 24 uur op pad in Ede

Op uitnodiging van Ede Marketing zijn drie influencers 24 uur op pad gegaan in Ede. Zij volgden een programma afgestemd op hun doelgroep, namelijk cultuur, culinair, actief en met kinderen. Zij hebben tijdens en vlak na hun trip actief gepost op Instagram en Facebook en een blog geschreven op hun website. 

Website #BlijfEdeOntdekken

Op bezoek-ede.nl/ontdekken werd de Avonturengids volop in de aandacht gezet. Middels de 24- en 48-uurs programma's kregen bezoekers een inkijkje in de gids én konden ze direct de Avonturengids downloaden. Daarnaast werden locaties die benoemd werden in de Avonturengids per categorie op de website getoond (natuur, cultuur, culinair, actief en winkelen). Op elke pagina werd actief doorverwezen naar de Avonturengids. 

Bereik: In totaal hebben ruim 36.000 mensen deze pagina bezocht.

Avonturengids

Speciaal voor de zomercampagne is een Avonturengids ontwikkeld met daarin twee programma's om Ede volop te ontdekken: 24 uur in Ede en 48 uur in Ede. Bezoekers konden met deze Avonturengids Ede van uur tot uur ontdekken. Daarnaast zijn in de gids per thema enkele tips opgenomen waarmee bezoekers hun trip konden uitbreiden. 

Bereikin totaal zijn 10.000 exemplaren van de Avonturengids uitgegeven via diverse toeristisch-recreatieve organisaties in de gemeente Ede. Daarnaast was de gids online te downloaden via de website van Bezoek Ede. Ruim 2.000 mensen hebben de gids online gedownload. 

Bekijk de gids online

A0-posters, Abri's en digitale schermen

In augustus zijn in de hele gemeente Ede 30 A0-borden gevuld met posters voor de zomercampagne. De posters hebben vier weken in alle dorpen gehangen. Daarnaast zijn één week lang 25 Abri's gevuld met posters over de campagne en is in dezelfde week via 8 digitale schermen bij de toegangswegen in gemeente Ede de campagne getoond. 

Bereik: via de Abri's hebben ruim 220.000 mensen de campagne gezien. Via de digitale schermen hebben gemiddeld 136.000 mensen de campagne gezien. 

UITagenda Ede Stad

Tijdens de gehele campagneperiode is elke twee weken een UITagenda verschenen in de Ede Stad waarin de campagne is meegenomen. De agenda toont een selectie van evenementen die plaatsvinden in de gemeente Ede. De UITagenda is tijdens de campagneperiode ook meegenomen in het Bennekoms Nieuwsblad.

Bereik: totale oplage van 51.600 en ruim 700.000 paginaweergaven per maand. 

 

Bekijk alle specials

Aanvullende activiteiten

In aanvulling op de campagne is een persbericht verzonden naar diverse lokale en regionale media. Daarnaast is via de gemeente Ede aandacht besteed aan de zomercampgne via het Ondernemersmagazine. Ook via het LinkedIn account van Ede Marketing zijn diverse berichten geplaatst over de campagne en is de campagne enkele malen in de nieuwsbrief van Ede Marketing naar ondernemers en in de nieuwsbrief van Bezoek Ede naar consumenten uitgelicht.