Support Your Locals resultaten

Met #SupportYourLocalsEde is in het voorjaar en de zomer van 2020 aandacht besteed aan initiatieven van ondernemers en organisaties uit de Gemeente Ede die RIVM-proof en in lijn zijn met de regelgeving van overheden. Voor inwoners leverde het ideeën om lokaal te blijven ‘shoppen’. Bedrijven konden hun diensten en producten onder de aandacht brengen en elkaar inspireren om business te genereren. De campagne #SupportYourLocalsEde was vooral gericht op inwoners van gemeente Ede. 

Hieronder vindt u de belangrijkste resultaten van de campagne. 

A0-posters

In deze periode zijn in de hele gemeente Ede ruim 35 A0 borden gevuld met posters voor #SupportYourLocalsEde. De posters hebben 20 weken in alle dorpen gehangen. Elke twee weken werden andere initiatieven in de gemeente uitgelicht, van horeca tot streekproducten, private shopping en musea. 

Advertenties

In zowel lokale als regionale kranten is aandacht besteed aan het Support Your Locals-initiatief. In De Gelderlander, Ede Stad en de Lunterse Krant hebben advertenties en redactionele artikelen gestaan. 

Website Support Your Locals en Dichtbij Ede

Op bezoek-ede.nl/support-your-locals werden alle initiatieven van lokale ondernemers gebundeld en per categorie en per dorp weergegeven. In totaal hebben bijna 60.000 mensen deze pagina bezocht en heeft de pagina ruim 85.000 weergaven gehad. 

Bekijk de campagnepagina

Facebookcampagne #SupportYourLocals

Via de Facebookpagina van Bezoek-Ede heeft er in de periode van mei - juni een uitgebreide campagne gelopen aangevuld met organische berichten voor Support Your Locals Ede. Via de organische berichten en de advertenties zijn bijna 300.000 mensen bereikt en hebben de advertenties 1.600.000 weergaven gehad. De kosten per 1000 bereikte personen waren slechts €0.23. 

Voorbeeldadvertenties

  

Google AdWords

Naast de posters, advertenties in lokale media en een Facebookcampagne, heeft er tijdens deze periode ook een Google AdWords displaycampagne gelopen. De campagne was gericht op het ondersteunen van de lokale initiatieven en thuisblijftips.

In totaal hebben de advertenties ruim 6.500.000 weergaven gehad en is er bijna 50.000 keer naar de website geklikt via de advertenties. De gemiddelde kosten per 1000 bereikte personen lag op slechts €0.06.