Najaarscampagne Ede Marketing: Cultuurmaand en Wild & Wandelen
EDE – In navolging van de zomercampagne ‘Blijf Ede Ontdekken’ wordt in het najaar een nieuwe campagne gelanceerd rondom de Edese Cultuurmaand en Wild & Wandelen. Ook deze campagne is opgezet in samenwerking met partners en de Gemeente Ede. De eerste uitingen zijn zichtbaar vanaf begin oktober via offline en online media en op diverse locaties.
“De maanden oktober en november zijn een belangrijke periode voor Ede”, vertelt Daan Berends, directeur Ede Marketing. “Met oktober als Nationale wandelmaand en het ‘wild kijk- en eet seizoen’ is er meer dan genoeg te zien en ontdekken. Deze thema’s vormen een mooie combinatie en sluiten aan op de eerdere ‘Ede ontdekken’-campagne. De najaarscampagne is verdeeld in twee onderwerpen: Cultuur en Wild & Wandelen”.
#KomCultuurOntdekken
In oktober staat ook ‘Ede Cultuurmaand’ op de agenda. Met de campagne ‘Kom Cultuur Ontdekken’ wordt de spotlight gericht op het grote aanbod aan culturele activiteiten die in de maand oktober plaatsvinden, bij zowel de amateurverenigingen als bij de professionele organisaties. Deze campagne is opgezet in samenwerking met de culturele partijen en richt zich op de bewoners van de gemeente Ede en regionale bezoekers.
Cultuur in Ede?
“Cultuur in Ede? Nou en of! Het aanbod van de Cultuurmaand laat zien dat er enorm veel te doen is in de gemeente. Koren, theaters, musea, muzikanten en kunstenaars staan te springen om te laten zien waar ze mee bezig zijn. Het is fijn dat er weer samen kunst en cultuur gemaakt kan worden. Ga op pad en beleef, ontdek en geniet!”, aldus Cultuurmakelaar Hanneke van Laar.
#KomEdeOntdekken
De campagne rondom het thema ‘Wild & wandelen’ is gericht op Wild kijken, wild eten en wandelen’. De focus ligt daarbij op de wandelroutes. Voor dit deel van de campagne worden mensen van buiten de regio aangesproken die de gemeente Ede bezoeken voor een dagbezoek of een langer verblijf. Doel is hen aanzetten zich recreatief te bewegen in de gemeente, maar ook om nieuwe plekken te ontdekken. Gekoppeld aan deze campagne wordt ook deelgenomen aan de nationale herfstcampagne van Visit Veluwe met o.a. publicaties in landelijke tijdschriften.
Influencers bezoeken Ede
Op uitnodiging van Ede Marketing gaan komende weken ook drie influencers het gebied ontdekken. Zij krijgen elk een ontdekkingstocht passend bij de doelgroep van hun website en naar het thema: ‘Cultuur’ en ‘Wild & Wandelen’. Diverse toeristisch-recreatieve locaties in de gemeente Ede zullen bij hen op het programma staan.
In die periode van de campagne is er fysieke zichtbaarheid via onder meer A0 borden langs de weg, digitale reclameborden en posters bij diverse toeristische locaties. Ook de uitagenda in Ede Stad is in lijn met de campagne. Online is er de speciale website bezoek-ede.nl/ontdekken en worden advertenties breed ingezet op social media.
Kijk voor meer informatie en inspiratie op bezoek-ede.nl/ontdekken.